Wednesday, May 2, 2007

Menurut pandangan Islam, Sihir adalah...


DEFINISI SIHIR
Sihir tergolong dalam kejahatan. Wujudnya ia di dunia ini sebagai ujian dan cobaan, walaupun tidak diridhoi-Nya. Allah s.w.t. melarang manusia melakukannya. Definasi ringkasnya sihir ialah, "Suatu perbuatan yang dilakukan dengan syarat-syarat yang tertentu, di bawah keadaan dan persiapan-persiapan yang aneh dengan cara-cara yang misterius." Terdapat perbedaan yang tipis antara sihir dengan mukjizat. Mukjizat mengubah sesuatu hakikat ( realita ) dengan percobaan yang betul-betul terjadi, dan mukjizat inilah yang menjadi rahasia masuk Islamnya para penyihir Fir'aun.

KAPAN SIHIR ADA?
Sihir telah ada pada zaman para Nabi. Penggunanya secara jelas dapat dilihat pada zaman Nabi Musa a.s. ketika Firaun dan pengikutnya telah meragukan kerasulan Nabi Musa a.s. Ketika inilah tukang-tukang sihir telah menggunakan ilmu yang telah dimiliki untuk meragukan mukjizat Nabi Musa a.s.
Memiliki ilmu sihir menyebabkan seseorang itu akan kelihatan hebat dan berani karena keyakinan individu terhadap keistimewaan ilmu sihir. Kadang-kadang manusia yang mempraktekan ilmu sihir, menggunakannya untuk tujuan kejahatan seperti, menggunakan sihir kepada orang lain atau membalas demdam kepada seseorang individu.

BAGAIMANA AHLI SIHIR BISNIS DENGAN JIN??
Untuk mendekatkan diri kepada Jin atau Syaitan, para ahli sihir ini ada yang menjadikan Al-Qur'an ( Mushaf ) sebagai alas kaki untuk masuk ke dunia tersebut. Ada juga yang menulis sebagian ayat Al-Qur'an dengan menggunakan kotoran dan najis atau menulisnya dengan darah haid. Ada pula juga yang menulisnya di tapak kaki atau menulis surah Al-Fatihah secara songsang. Menunaikan sholat tanpa berwudhu atau tetap dalam keadaan junub. Menyembelih binatang untuk dipersembahkan kepada jin / syaitan dan menyembelihnya dengan tidak menyebut nama Allah kemudian melemparkannya ke suatu sudut yang telah ditentukan oleh jin / syaitan. Terdapat juga pengamal sihir yang menggauli ibu atau anak perempuannya. Menulis jampi-serapah dengan lafaz yang mengandung kekafiran.

Dari sini jelaslah bahawa jin / syaitan tidak akan membantu untuk menjadi khadamnya kecuali dengan satu imbalan atau balasan. Semakin besar kekafirannya itu makin besarlah ketaatan jin / syaitan terhadapnya. Jika si ahli sihir tidak mau melaksanakan syarat-syaratnya yang diperintahkan jin / syaitan tersebut maka ia juga tidak akan bersedia menjadi khadamnya. Jika diperhatikan pada wajah ahli sihir itu maka akan kelihatan kegelapan disebabkan oleh kekafirannya.

Seseorang yang menjadi ahli sihir akan menjalani kehidupan yang penuh dengan kesengsaraan jiwa. Dia tidak dapat tidur dengan tenang, bahkan terus merasa cemas setiap kali tidur juga memikirkan syaitan-syaitan itu sering menyakiti anak-anak dan isterinya dan menimbulkan pertengkaran di kalangan mereka.

KONTRAK BISNIS AHLI SIHIR DENGAN JIN
Di bawah ini adalah surat perjanjian yang diperkatakan antara "seorang ahli sihir dengan wakil syaitan" yang bernama Asmodeus dan tulisan yang terdapat di surat itu adalah tulisan manusia, tetapi copnya ialah Cop Jin.
Tetapi sebenarnya Jin tersebut telah mempermainkan manusia. Cop yang tertera di surat ini bukan cop perwakilan Iblis, bahkan juga bukan cop 'Ifrit, jenis Jin yang paling perkasa. Ia merupakan cop milik Jin jahat biasa.



Di bawah ini pula surat perjanjian yang diperkatakan antara "Setan dengan O'Ryan Greenfield" seorang ahli sihir dari barat. Sebenarnya surat itu ialah perjanjian otentik antara seorang penyihir dengan empat Jin yang tanda tangan mereka tertera jelas, yang kemudian diperkuat oleh cop 'Ifrit.




RAHASIA DAVID COPPERFIELD
David Copperfield memangnya menggunakan ilmu sihir. Sebab itulah beliau dapat melakukan apa saja, bahkan terbang. Sebenarnya David Copperfield sangat terkenal di kalangan para Jin. Dia mempunyai perjanjian dengan salah seorang 'Ifrit. 'Ifrit mempunyai pasukan yang ribuan jumlahnya. Merekalah yang mengangkat Copperfield. Agar dia dapat naik sedikit di udara, diperlukan ribuan jin untuk mengangkatnya.
Dan lagi satu kehebatannya, seorang gadis yang dipotongnya dalam peti itu, adalah jin perempuan yang menampakkan diri dalam wujud seorang gadis manusia. Dia menghilang, kemudian memperlihatkan dirinya kembali tanpa tanda luka sedikit pun. Adalah mungkin Copperfield telah membuat surat perjanjian sama seperti yang diatas. Wallahu a'lam.

CARA AHLI SIHIR MISS Call JIN

  • Cara Pertama : Thariqotul Iqsam
    Bersumpah atas Nama Jin atau Syaitan.
  • Cara Kedua : Thariqatuz Zabhi
    Penyembelihan Binatang.
  • Cara Ketiga : Thariqah Sufliyah
    Melakukan Kenistaan.
  • Cara Keempat : Thariqatun Najasah
    Menulis Ayat-Ayat Al Qur'an dengan Najis.
  • Cara Kelima : Thariqatut Tankis
    Menulis Ayat-Ayat Al Qur'an secara Songsang.
  • Cara Keenam : Thariqatun Tanjim
    Menyembah Binatang.
  • Cara Ketujuh : Thariqatul Kaffi
    Melihat melalui Tapak Tangan.
  • Cara Kelapan : Thariqatul Atsar
    Menggunakan benda Bekas Pakai.
  • (Disadur dari http://sg.geocities.com/bomohonline/sihir.html)

4 comments:

Sherlie Yulvianti said...

Geez.. How d'u know thi stuff?? Btw, keren!!

amanatia junda said...

hew..hew.. ini semua berkat om google mbaknya.. well, sering nyasar sih aq.. browsing sana sini.. e, ga' tau-nya pas browsing nemu hal-hal langka yang patut dilestarikan di blog.. :P, salah satunya artikel ini, punya orang malaysia lho..

Najwa said...

Tidak sangka islam mengharamkan sihir.Tapi takpelah,di syurga nti saya blh minta apa2 saja yg sy suka.Tunggu je... .Amanatia,awak minat ahli sihir ke?

Najwa said...
This comment has been removed by the author.